Diákok, szülők és pedagógusok vallanak arról, hogy miért szeretnek ide járni: 
Karácsonykor pizza-partyztunk. Újévkor pezsgőzgyerekek 1tünk. Filmnézés közben pattogatott kukoricát ehettünk. Tetszik a kislétszám és a játékos tanulás. A régi iskolában magányos voltam. Itt sokan játszanak velem. Amikor belépek az iskolába, akkor örömmel vártok. Látom az arcotokon. Ezt jó látni. A másik iskolában kívülálló voltam. Ebben az osztályban nincsen lány. Na, ez tetszik. /B. 1.o./
Van felnőtt barátom. A nevét nem tudom. Azt tudom, hogy magas. Szeretek díszeket készíteni. Kaptam vándorérmet, mert jól tanultam. Szeretem a karácsonyi pizza-partyt, a szánkózást!/T. 1.o./
Sokat tanulunk. Szeretek tanulni. Van Örök Kupa. Alig várom, hogy az enyém legyen! Amikor a vándorérmet hazaviszem, kapok egy picike legót. Szeretem Marcsi nénit, Hajni nénit és Erika nénit imádom. Kedvesek, azért. /B. 1.o./

Itt, ha rossz vagyok, vagy verekszek, akkor rendesen megbeszéljük, és nem utáljuk egymást, hanem szeretjük. Itt jobbak a tanárok, nem úgy, mint a másik iskolában. / Z. 3. o./ gyerekek1

Behalok, az előző iskolámban a gyerekek voltak jók, a tanárok borzalmasok. Itt pedig a gyerekek nagyon rosszak, a tanárok szuperek, imádom őket. Nemcsak azért mert cukorkákat osztogatnak, hanem azért is, mert megértenek minket. / R. 3. o./
Azt szeretem az iskolában, hogy sokat lehet tanulni, meg sok mindenben lehet részesülni. Aranyosak a tanárok, és osztogatnak sok mindent, igaz, hogy nem mindig kapok, de attól még jó. Meg azért is szeretek ide járni, mert Éva néni aranyos, meg Anikó néni, és Márti néni is. / D. 3. o./
Másként bánnak velem itt a tanárok, mint a másik iskolában, és ez sokkal jobb! Sokat lehet nevetni, mert sok a vicces dolog. /D. 3. o./

Itt sok barátom van. A tanulás is jobb, mert sok játékos feladatot csinálnak a tanárok. /Sz. 4. o./

Itt van a legjobb barátom, Szebi. A tanárok mindig csoportmunkát csinálnak, meg játékos feladatokat találnak ki. Jó itt a tanulás, nem adnak fel olyan sok leckét. /P. 4. o./
Jó az angol óra, lehet matekozni, lehet gyakorolni Attila bácsival a fejenállást. Szoktunk kidobózni. /R. 4. o./

Jobb itt lenni, mert az előző iskolában Sz. néni megalázott, itt meg Babi néni inkább segít. Itt könnyebb tanulni, mert játékosak a feladatok. Megyünk kirándulni, meg több program van. /M. 5. o/

Humorosak a tanárok, lehet velük viccelődni, és segítőkészek. Van egy jó pálya, ahol lehet focizni. Jó a kaja, a gyros-t főzik a legjobban. /Zs. 5 o./
Itt kedvesebbek a tanárok, mint a másik suliban, csak az a rossz, hogy kevesen vannak a csajok. Finomakat főznek a szakács nénik, és a legjobb kaja a gyros! /A. 5.o/
Mióta ide járok, sokkal vidámabb vagyok, és egy csomó barátom lett. Tök jó fejek a tanárok, és egy csomó jó program van! Sok mindent tanultam itt, és egyébként is jól néz ki ez a suli! /K. 6. a/children-clipart1
Tökéletes itt nekem a sportolás, szeretem a tantárgyakat, kedvesek a tanárok. Szeretem ezt az iskolát, 2 éve járok ide. /B. 6. a/
Több szakköri lehetőség van, például foci, pingpong, sakk, rajz és sok más. Van az iskolának egy csodás focipályája! Mindegyik tanterme nagyon szép! Jó sokszor vagyunk a szabadban, és ami a legjobb, hogy több tanteremnek is van hátsó ajtója, ami az udvarra vezet! A tanárok is jó fejek, lehet velük hülyéskedni, de nem lehet pofátlannak lenni. Sok tanár kicsit szigorú, de vannak kedvesek is. Mindegyik igazságos! Az igazgató néni is jó fej és vicces! Ő is tud szigorú lenni, ha kell.  / K. 8. b/

Szülők meglátása szerint:

Gyermekközpontú, szakmailag felkészült és együttműködésre törekvő: minden problémára és szituációra hozzáértően reagálnak, nyitottak minden együttműködésre a szülő felé valamint a gyermekkel iskolán kívül foglalkozó szakemberek felé is. A szükséges sajátos nevelési és oktatási módszerek széles tárházát felvonultatva a gyermekek iskolai és társadalmi beilleszkedésének segítésére, valamint tankötelezettségük minél magasabb színvonalú teljesítésének érdekében a náluk oktatott és nevelt gyermekek számára ugyanazt az értékrendet közvetítik, mint azt teszik az ún. többségi általános iskolákban is. Nagyon örülök, hogy gyermekem művészi tehetségét is segítik kibontakozni a rajz-szakkörön. /M. Ferenc szülő/

Itt el tudják viselni a gyerekem viselkedését. Sok fejlesztést kap az iskolában. Aranyosak az osztálytársai, a tanító nénik, és sokat foglalkoznak vele. /H. Kata szülő/

iskola_0
Az alábbiakban pedagógusaink véleménye olvasható:
2002. november 1-től járok ide, ez a dátum önmagában is sugall érzelmi alapokat, hiszen 15 éve A tanítási-tanulási folyamatban tevékenykedem. Ez idő alatt én is sokat tanultam a gyerekektől. Pedagógiai hitvallásom; Az ember alapvetően jónak születik, ezért az én módszerem „szeressük ki a jót a gyerekből” .A folyamat nem rövid idejű, de mindent megér!                                                                                                                                      /Cs. Ilona pedagógus/
Minden nap van valamilyen kihívás, újabbnál újabb megoldandó probléma, amely más iskolában kevésbé adódik. Ez az, ami különlegessé, mozgalmassá teszi az év napjait, nem lehet unatkozni, kreativitásra, innovációra késztető ingerek segítik fejlődésünket és kitartásunkat.  /B. G. pedagógus/
Szeretek ebben az iskolában dolgozni, mert általa célja és értelme van a létezésemnek. A jól végzett munka társadalmi hasznossága igen jelentős. Az életben különböző okokkal hátrányosan indult, sokszor briliáns értelmű gyermekek rengeteg mosollyal, öleléssel hálálják meg a személyre szabott figyelmet, gondoskodást. Nem csak lelkileg, szellemileg is nagy a kihívás. Örökös kísérletezést, megújulást kíván, ami a magánéletre is pozitívan hat. /I. Anikó pedagógus/
Van egy nagyon rosszcsont osztályom. Minden nap azzal kelek fel, hogy vajon ma jók lesznek, vagy rosszak lesznek, aranyosak lesznek? Valahogy mindig megmelegszik a szívem ahogy jövök be, és arra gondolok, hogy én azért szeretek ide járni, mert ők itt vannak! /K. Márti pedagógus/
Pszichológusként azt látom, hogy a gyerekek sok kudarcélmény után érkeznek hozzánk. Ez a hely valóban a gyógyulás helye a gyerekek számára. Újra tudnak mosolyogni, önbizalmat kapnak, és innen kilépve, megtalálják a helyüket az életben. Egy kiváló csapat dolgozik mindezért, szinte fáradhatatlanul, olykor erőn felül. Én vagyok a pszichológus néni, akihez imádnak járni a gyerekek. Ennek a munkának minden perce élvezet számomra, felejthetetlen pillanatokat élünk át, de erről nem beszélhetek! /M. Rózsa pszichológus/

szerkesztette: Nagy Éva Tünde