Iskolakert

Az iskolánk lakótelepi környezetben található, a nagy területen elhelyezkedő panelépület körül több udvari rész van. Sportpályák, játszóhelyek, nyírott gyep dísznövényekkel, fákkal beültetett helyek. A bejáratnál gondozott virágládák kaptak helyet. A kijelölt, művelni szándékozott iskolakerti terület nagy kihívások elé állította a tervezőket és a kert művelőit is. Az épületek szárnyai között található egy kisebb belső udvar, amelyet minden oldalról az egyemeletes panel épület vesz körbe. A beton járdával körbe fogott kicsi helyre korábban tujákat helyeztek el. A nyár folyamán ezeket gyökerekkel együtt sikerült eltávolítani. A helyükön a tanév elején kezdődött a terület megművelése, felásása, gazolása, az ágyások kialakítása. Kertészeti szempontból ez egy nehezen kezelhető terület, lassan lehetett élővé tenni, ezért az intézmény egyéb területeit is, közös kertészkedéssel gondoztuk.

A beültetett virágos- gyógynövényes részt továbbfejlesztettük, gazdagítottuk. A tervezett belső kis konyhakert helyén a talaj nagyon elhasznált, egyébként nem túl jó minőségű, kavicsos, tömörödött. A sikeres beültetéshez mindenképpen szükséges volt jó minőségű termőföldet hozatni, használni. Az ágyások mellett feliratok segítik a könnyebb tájékozódást. Az ágyásszegélyek külön jelölésre kerültek. Külön területen komposztálásra alkalmas edényt helyeztünk el, amelyben erre alkalmas gyümölcsök, zöldségek és növényi maradványok kerültek bele. A hátsó könyvtár előtti fűszerkert gondozni javasolt területén a talaj száraz, poros, kevés tápanyag-tartalmú, termőfölddel, illetve takarással ezt is szükséges volt javítani. Az eredmények látványosak lettek. Az elültetett magvak kikeltek, szépen gondozva, locsolva, kapálva, gazolva lettek. A gyerekek és felnőttek örömmel figyelték a szezonális növények fejlődését, pl: saláta, retek, hagyma, paradicsom, paprika, eper…. Fűszer – és gyógynövényeket: menta, citromfű, kapor, levendula, bazsalikom, zsálya….

Az iskolánk, mint Örökös ÖKO Iskola, fontosnak tartja, hogy különböző tematikus napokon és a Fenntarthatósági Témahét keretében mindezt ápolja, gondozza, továbbfejlessze.